W dobie pandemii bardzo ważna jest fizyczna forma, która wpływa też na odporność. Jednak większość osób zaczyna ćwiczyć, aby pozbyć się zbędnych kilogramów, uzyskać lepszą kondycję i samopoczucie. Ćwiczenia w domu mogą być równie efektywne co lekki trening na siłowni. Warto mieć jednak odpowiednie akcesoria.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy warto ćwiczyć w domu?
  • Jakie akcesoria potrzebne są na start?
  • W co warto zainwestować?
  • Efekty w domu, a efekty na siłowni
  • Podsumowanie

Czy warto ćwiczyć w domu?

Jest to jedne z pierwszych pytań, jakie przychodzi nam do głowy, gdy zastanawiamy się jaki wysiłek fizyczny podjąć, aby wyglądać i czuć się lepiej. Zawsze warto się ruszać. Nawet jeśli do dyspozycji mamy tylko kawałek ogródka, balkon albo podłogę w salonie. Obecnie można znaleźć wiele ciekawych i co ważniejsze darmowych planów treningowych do wykonania w domu.

Wystarczy poszukać filmików instruktażowych, które nawet układane są krok po kroku dla początkujących i zaawansowanych. Dzięki nim można poznać łatwe techniki wykonywania ćwiczeń w domu. A jednocześnie po takich ćwiczeniach zobaczymy efekty nawet w dwa tygodnie. Jest też wiele wyzwań, które można wykonać i chwalić się efektami na przykład pod hasztagiem na Instagramie. Zdecydowanie ćwiczenia nawet w domu są warte uwagi i mogą sprawić, że nasz wygląd się poprawi.

Jakie akcesoria potrzebne są na start?

Jeżeli korzystamy z gotowych filmów instruktażowych, zawsze w ich opisie będą wymienione przedmioty, które są nam potrzebne, aby prawidłowo wykonać trening. Najczęściej nie potrzebujemy drogich sprzętów. Na początek na pewno przyda się mata fitness. Jest ona niezbędna zwłaszcza do ćwiczeń wykonywanych na leżąco np. brzuszki, do robienia ćwiczenia deska, czy do jogi. Dzięki wygodnej macie nie będziemy się ślizgać na podłodze i nie będzie nam niewygodnie podczas leżenia na plecach.

W zależności od rodzaju treningu, jaki wybraliśmy, może przydać się nam również piłka rehabilitacyjna czy fitness. Takie piłki pozwalają na wykonanie wielu ciekawych ćwiczeń w wygodny sposób. Do ćwiczeń siłowych na pewno przydadzą się też hantle. Z powodzeniem dostaniemy nawet takie o wadze 0,5 kg do trzymania w rękach lub do założenia na nadgarstki, lub kostki, do treningów z obciążeniem. Również skakanka i hula hop mogą być wymagane do niektórych ćwiczeń. Na szczęście wszystkie te produkty można kupić od ręki w sklepach i nie będą kosztować majątku.

W co warto zainwestować?

Dobra mata treningowa to podstawa. Obojętnie jaki mamy cel treningowy i jaki typ ćwiczeń wykonujemy. Musi być ona miękka, elastyczna, ale też odporna na ścieranie. Niektóre typy ćwiczeń wymagają biegania w miejscu na macie, a przez to możemy ją ścierać stopami. Najlepiej więc wybrać model o wysokiej odporności na tego typu ćwiczenia.

Nie można zapomnieć o stroju do ćwiczeń. Zwłaszcza osoby, które mają problem z kolanami, stawami czy chorują na nadwagę, muszą mieć odpowiednie buty do ćwiczeń, które nie nadwyrężą stawów. Zwykłe trampki z twardą podeszwą nie nadają się do ćwiczeń. Można nawet kupić tanie buty do biegania, które wciąż będą lepszym rozwiązaniem niż ćwiczenie w skarpetach czy trampkach.

Panie dla wygody mogą zaopatrzyć się w sportowe topy, które będą podtrzymywać biust na miejscu. Zwłaszcza przy joggingu i ćwiczeniach cardio będzie to naprawdę dobre rozwiązanie. Biustonosze czy topy można kupić w bardzo różnych cenach. Najważniejsze jest, aby nie uciskały, ale dobrze unieruchamiały biust na czas ćwiczeń.

Dla wszystkich osób wskazane jest ubranie niekrępujących ruchów rzeczy. Mogą to być legginsy albo luźne dresy. Zwykły top lub koszulka sportowa. Ma nam być wygodnie.

Efekty w domu, a efekty na siłowni

Sporo osób zraża się do ćwiczeń w domu, bo nie widać ich efektów. Na siłowni można ćwiczyć pod okiem trenera czy instruktora, który będzie poprawiał naszą postawę czy sprawdzał jak wykonujemy wskazane ćwiczenia. Do dyspozycji jest też różny sprzęt, którego w domu nie posiadamy. A nawet dostępne są najnowsze metody treningowe jak trening z EMS.

Mimo to niezależnie gdzie ćwiczymy, na efekty musimy poczekać. Dużo ludzi mierzy je w zły sposób. Skupiamy się na wadze, co nie jest dobre. Tak naprawdę przy intensywnych ćwiczeniach waga może się podnosić lub stać w miejscu. Ważniejsze jest mierzenie obwodów. Tutaj najszybciej zobaczymy różnicę. A żeby zobaczyć efekty, po prostu trzeba być cierpliwym.

Podsumowanie

Ćwiczenia w warunkach domowych też mogą przynieść piękny rezultat. Na początek przygody z domowym fitnessem wystarczy nam dobra mata do ćwiczeń, hantle, piłka i wygodny strój. Nie musimy wydawać setek złotych miesięcznie na trenera osobistego. Warto jednak podjąć regularną aktywność, która nie tylko wpłynie na nasz wygląd zewnętrzny, ale i samopoczucie.