Wybór właściwego programu treningowego może być przytłaczający, w szczególności dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z aktywnością fizyczną i nie wiedzą, w jaki sposób się za to zabrać. Jednym z najważniejszych pierwszych kroków będzie oczywiście nie tylko wybór samej metody treningowej, ale także sprzętu, który posłuży nam za pomoc w upiększeniu sylwetki. Pamiętajmy jednak, że uzyskanie formy wcale nie musi wiązać się ze wspinaczką górską lub wyczerpującymi treningami przy pomocy ogromnego obciążenia. Najważniejszym elementem na drodze po wymarzoną sylwetkę, będzie systematyczność i wytrwałość. Wioślarze treningowe to jedne z maszyn, które wspaniale sprawdzą się nie tylko w budowaniu kondycji, ale także podczas treningów mających za zadanie spalić naszą tkankę tłuszczową. Wioślarz treningowy pomaga nam zrzucić kilka centymetrów z brzucha i poprawić ogólny stan zdrowia. Czym tak właściwie jest ten ekwipunek treningowy? Maszyna ta swoimi ruchami naśladuje cykl przypominające wiosłowanie. Dzięki temu, że wioślarz angażuje zarówno górne, jak i dolne partie ciała podczas ćwiczeń, możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i wykonać trening siłowy oraz wydolnościowy na jednej maszynie. Oznacza to, że posiadając zaledwie jedną maszynę, umożliwi nam ona w domowych warunkach poprawienie siły i zwiększenie kondycji. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat wioślarza treningowego, zapoznaj się z poniższym wpisem, w którym wyszczególnimy jego najważniejsze zalety.

 

  • Ćwiczenia aerobowe i utrata wagi
  • Trening górnej i dolnej części ciała
  • Wygodny i przyjemny w użyciu

 

Ćwiczenia aerobowe i utrata wagi

Bez względu na to, jaki cel sylwetkowy obraliśmy i jak szybko chcemy go osiągnąć, to właśnie ćwiczenia aerobowe będą miały największy wpływ na ogólny stan naszej kondycji i zdrowia. Dlatego też, jeżeli mówimy o utracie wagi, wioślarz treningowy ma do zaoferowania niezliczoną ilość zalet. Wioślarze treningowe pomogą usprawnić wytrzymałość mięśni, kondycję, przyczynią się do wypracowania deficytu kalorycznego podczas diety oraz zwiększą ilość endorfin wytwarzaną przez ludzki mózg, co przyczyni się do łatwiejszego zasypiania w nocy. W przypadku treningu kardio wioślarz treningowy oferuje różnorodność. Większość modeli pozwala użytkownikowi dowolnie zwiększać oraz zmniejszać opór stawiany przez maszynę, dzięki czemu możemy dowolnie przyspieszyć lub zwolnić swoje tętno, aby trening wydolnościowy stał się jeszcze bardziej skuteczny.

Regularne treningi na tej maszynie to jednak nie tylko wzmocnienie naszych mięśni i kondycji. Systematyczne treningi na wioślarzu przyczyniają się do spalania ogromnej ilości kalorii. Już jedna godzina pozwoli spalić mniej więcej 600 kalorii, czyli ekwiwalent jednodaniowego posiłku. Dzięki tak dużej efektywności podczas spalania kalorii, gdy wykonujemy trening kardio, wioślarz treningowy uznawany jest za jedną z najbardziej wydajnych maszyn, z których możemy skorzystać w domowych warunkach. Dla porównania, jeżeli zwrócimy uwagę na ilość kalorii spalaną na klasycznych rowerkach treningowych, które angażują tylko dolną partię mięśni, musielibyśmy ćwiczyć aż 20 minut dłużej, aby spalić taką samą ilość kalorii jak podczas godzinnych ćwiczeń na wioślarzu treningowym.

Połączenie takich treningów ze zdrową dietą bogatą w pełnowartościowe, niskokaloryczne produkty, pozwoli zauważyć efekty odchudzania w mgnieniu oka. Jeżeli należysz do osób, które zastanawiają się nad wyborem maszyny treningowej, która pomoże ci przekształcić sylwetkę bez wychodzenia z domu, możesz śmiało postawić na wioślarze treningowe. Wytrwałe korzystanie z tej maszyny w celu przeprowadzenia treningu kardio, jest niezwykle efektywnym sposobem na przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej.

 

Trening górnej i dolnej części ciała

Prawdopodobnie nikogo nie zdziwi to, że wioślarze treningowe cechują się ogromną efektywnością w treningu górnych partii ciała. Koniec końców, trening ten polega na odwzorowaniu ruchów wiosłowania. Wioślarze angażują mięśnie ramion, przedramion i górną część pleców. Liczba zalet związana z treningiem tych partii ciała jest ogromna. Przede wszystkim umięśnione ramiona i plecy będą wspaniale prezentowały się w połączeniu z odtłuszczoną sylwetką. Estetyka to jednak nie wszystko. Silniejsze plecy zapewniają wyprostowaną postawę, a wzmocnienie mięśni w tych okolicach zmniejszy bóle pleców, co poprawi samopoczucie osób pracujących przed komputerem. Oprócz trenowania pleców i ramion odpowiednie wiosłowanie pozwala zaangażować także brzuch i bicepsy.

Mimo tego, że wioślarze treningowe są znane głównie z treningu kardio i wzmacniania górnych partii ciała, producenci zaprojektowali te maszyny w taki sposób, aby umożliwiły użytkownikom pracę również nad dolnymi partiami mięśniowymi. Niektórzy fani tej maszyny wbrew pozorom doceniają jej możliwości właśnie za kompleksowy trening dolnych mięśni. Jakie jednak mięśnie pracują głównie podczas treningu na wioślarzu treningowym? Wioślarz przede wszystkim pomoże wypracować przednie mięśnie ud. Trening ten rozwinie również łydki, a nawet pośladki, dzięki czemu możemy aktywność na tym urządzeniu uznać za kompleksowy trening całego ciała.

Budowanie silnych nóg oraz rozwój mięśni pośladków poprawi ogólny wygląd naszej sylwetki, a dodatkowo przyczyni się do zwiększenia siły. Mięśnie dolnych partii wbrew niektórym przekonaniom odpowiedzialne są za bardzo ważne zadania. Przede wszystkim pomagają nam utrzymać stabilną postawę dzięki lepszej równowadze. Dodatkowo zwiększają też naszą elastyczność.

Warto wspomnieć kilka dodatkowych słów o samym kardio, bo w końcu głównie za ten rodzaj aktywności fizycznej wioślarze treningowe są najbardziej chwalone. Osoby zmagające się nadwagą zazwyczaj mają trudności z dobraniem sprzętu treningowego z uwagi na to, że przy zbyt dużej masie ciała bardzo łatwo nadwyrężyć stawy i doprowadzić do poważnej kontuzji. Wioślarze treningowe są jednak rodzajem sprzętu, który nie obciąża stawów. Dlatego też są doskonałym wyborem dla osób otyłych lub osób o prawidłowej wadze, które cierpią z powodu uszkodzeń ścięgien i stawów. Wioślarz może być opcjonalnie zamianą dla biegania, spacerów, a nawet wspinaczki w górach. Niemal tak samo, jak w przypadku rowerów stacjonarnych, wioślarz nawet w przypadku intensywnego i regularnego treningu kardio pomoże zapobiec ewentualnym uszkodzeniom stawów użytkownika.

Wygodny i przyjemny w użyciu

Wioślarze treningowe zaliczane są do sprzętów, które mają przede wszystkim oferować wygodny i przystępny trening. Większość osób sprosta cenom niedrogiego wioślarza, który doskonale sprawdzi się w warunkach domowych ćwiczeń. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w wielu przypadkach, jeżeli chodzi o utratę tkanki tłuszczowej, bardzo często zmotywowanie się do treningu jest o wiele trudniejsze od samych ćwiczeń. Maszyna do wiosłowania ustawiona w naszym salonie z całą pewnością pozwoli przełamać nasz brak chęci do aktywności fizycznej, gdy będziemy zmuszeni spoglądać na nią codziennie. Dodatkowo wioślarze oferują efektywne, a zarazem nieskomplikowane treningi, dzięki czemu bez względu na stopień zaawansowania w fitnessie, każdy może sobie poradzić z tym sprzętem. Oczywiście niektórzy z nas uczęszczają na siłownię i mogą preferować wykonanie treningu kardio zaraz przed lub po ćwiczeniach siłowych. Jeżeli jednak naszym głównym celem jest utrata wagi i zamierzamy skupić się jedynie na treningach wydolnościowych, być może comiesięczny karnet na siłownie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Możemy wówczas zainwestować w wioślarza treningowego, który będzie czekał na nas w domu i oferował kompleksowy trening na wyciągnięcie ręki.