Jeżeli chcesz schudnąć, uzyskać piękną i jędrną sylwetkę, prawdopodobnie nie znajdziesz sposobu lepszego od ćwiczeń kardio. Jednakże komu chciałoby się biegać w trakcie niskiej temperatury zimą lub podczas innych mniej sprzyjających warunków atmosferycznych, takich jak deszcz lub śnieg. Dobrym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z ćwiczeń wykonywanych na maszynach. Kardio na maszynie może być zabawną odskocznią od biegania lub wykonywania treningu kardio na macie. Czy musimy jednak ograniczać się do treningu wydolnościowego na siłowni? Okazuje się, że wysokiej jakości sprzęt kardio jest czymś, co większość z nas pomieści w swoim pokoju dziennym. Jedną z opcji jest znany na całym świecie orbitrek, który stanowi świetną alternatywę do ćwiczeń wykonywanych na bieżni lub rowerku stacjonarnym. Pamiętajmy jednak o tym, że orbitrek pomoże nam nie tylko dobrze się spocić i spalić tłuszcz podczas ćwiczeń. To także doskonały sposób na jędrne uda, pośladki i łydki. Dowiedz się więcej o orbitreku i zdecyduj, czy jest to metoda na odchudzanie, która sprosta twoim oczekiwaniom.

Już 30 minut treningu na wysokich obrotach przy użyciu orbitreka pozwoli nam spalić mniej więcej 300 kalorii. Biorąc zatem pod uwagę ten wynik, możemy uznać, że spalenie 600 kalorii w godzinę przy umiarkowanym wysiłku jest naprawdę pozytywnym zaskoczeniem. 600 kalorii to ekwiwalent jednodaniowego obiadu. Warto dodać, że ilość kalorii spalona podczas ćwiczeń niezależnie od sprzętu kardio będzie zależna od wagi użytkownika i od prędkości i intensywności, z jaką ćwiczymy. Oznacza to, że istotny jest nie tylko czas spędzony na maszynie do ćwiczeń. Godzinne ćwiczenia na orbitreku przy pełnej prędkości, jaką oferuje maszyna, mogą spalić nawet powyżej 800 kalorii. Porównywania kaloryczne dają nam pewien pogląd na ćwiczenia i ich efekty, jednakże nie ofiarują nam odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, ile tak naprawdę potrzebujemy spalić kalorii, aby odczuć satysfakcję z diety i ćwiczeń.

Zatem zacznijmy od podstaw. Jeden kilogram masy ciała przekłada się na około 7000 spalonych kalorii. Właśnie tyle musimy z siebie wypocić w trakcie aktywności fizycznych, aby z naszego brzucha i boczków zniknął kilogram tłuszczu.

 

  • Jak wyglądają treningi na orbitreku?
  • Czy można zbudować mięśnie za pomocą orbitreka?
  • Odchudzaj się z orbitrekiem

Jak wyglądają treningi na orbitreku?

Wiele osób zadaje sobie jedno fundamentalne pytanie, gdy tylko wyposażą się w sprzęt do treningu kardio. Jak długo muszę ćwiczyć, aby zauważyć efekty, i jak długo muszę ćwiczyć, aby osiągnąć swój wymarzony cel związany z sylwetką? Odpowiedzmy zatem na to, jak długo należy ćwiczyć, aby orbitrek pozwolił nam odczuć pozytywne efekty treningów. Skoro wiemy, że zrzucenie jednego kilograma to spalenie 7000 kcal, możemy z tego wywnioskować jak wiele aktywności fizycznej i okresu diety nas czeka. Spalenie 7000 kcal to mniej więcej 10 godzin intensywnego treningu na orbitreku. Jeżeli zatem założymy, że nie przekroczymy naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego podczas układania codziennych posiłków, możemy spodziewać się spalenia jednego kilograma tłuszczu po 10 godzinach ćwiczeń na orbitreku. Analogicznie rzecz biorąc, spalenie 7 kilogramów będzie kosztowało nas 100 godzin treningu z równoczesnym utrzymywaniem restrykcji kalorycznej. Prawdą jest to, że treningi będą wyczerpujące. Jednakże orbitrek pozwoli na wykonanie ich bez konieczności opuszczania domu. Dodatkowo dzięki wygodnej pozycji w trakcie ćwiczeń na orbitreku możemy nadrobić zaległości w naszych ulubionych serialach lub przesłuchać nowego albumu, który pojawił się na naszej osobistej liście.

Warto powiedzieć kilka słów na temat poziomu intensywności ćwiczeń. Prawdopodobnie trudno będzie nam utrzymać dynamiczne tempo treningu na orbitreku, jeżeli przez ostatnie kilka miesięcy czas wolny spędziliśmy na kanapie, zajadając słone przekąski. Możemy rozwiązać ten kłopot w dosyć prosty sposób. Wystarczy rozłożyć swój trening na wiele krótkich sesji i nauczyć się systematyki w kwestii ćwiczeń. Zamiast godzinnego treningu na orbitreku, któremu mało kto potrafi sprostać, możemy ćwiczyć rano i wieczorem przez 20 minut na pełnych obrotach. Wykonując po dwie sesje treningowe przez 5 dni w tygodniu, zapewnimy sobie ponad 3 i pół godziny dobrej jakości ćwiczeń kardio. Spalimy w ten sposób niemal 3000 kalorii tygodniowo, co przekłada się na 12000 kalorii miesięcznie, czyli niemal 2 kilogramy spalonego tłuszczu.

Czy można zbudować mięśnie za pomocą orbitreka?

Pamiętajmy, że waga to nie wszystko! Na estetykę naszego ciała wpływają także kształty. Jeżeli zadbamy o to, aby rozwijać swoje mięśnie, sprawimy, ze proces odchudzania jeszcze lepiej wpłynie na nasz wygląd. Niektórzy użytkownicy domowego sprzętu kardio nie zdają sobie nawet sprawy z tego, że maszyny takie jak orbitrek mogą pomóc nam wzmocnić i ukształtować mięśnie. Okazuje się, że orbitrek pomoże nam nie tylko spalić tłuszcz. Mimo wszystko orbitrek polega głównie na ćwiczeniu za pomocą okrężnych ruchów, które angażują głównie dolne partie mięśniowe. Wzmocnimy swoje łydki, uda, dolną część pleców i pośladki, ale nie zwiększymy swoich obwodów. Orbitrek nie zmieni nikogo w kulturystę. Oferuje jednak balans między bieganiem i treningami z lekkim obciążeniem. Jeżeli nie zależy nam zatem na imponujących mięśniach, orbitrek wspaniale wykona swoje zadanie, oferując możliwość zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej i wzmocnienia kilku partii mięśniowych równocześnie.

 

Odchudzaj się z orbitrekiem

Ćwiczenia są niezwykle istotne podczas odchudzania się. Pamiętajmy jednak o tym, że ostatecznie o naszym poziomie tkanki tłuszczowej zadecyduje pokarm, który wyląduje na talerzu. W jaki sposób powinniśmy zatem zadbać o dietę, aby efekty treningu na orbitreku były satysfakcjonujące? Po pierwsze nie powinniśmy przechodzić na specyficzną dietę, jeżeli wiemy, że nie utrzymamy jej zbyt długo. Najważniejszym aspektem w odchudzaniu jest wytrwałość. Zarówno podczas aktywności fizycznej, jak i w trakcie przyrządzania posiłków. Rodzaj jedzenia, który spożywamy pomimo kreowania deficytu kalorycznego, powinien składać się z produktów, które tolerujemy. Dodatkowo powinniśmy wymienić wszelkie napoje gazowane i soki. Najgorsze co możemy zrobić po spaleniu kilkuset kalorii na naszej maszynie treningowej to wypicie puszki coca-coli lub napoju energetycznego z cukrem. Jeden litr słodzonego napoju gazowanego to aż 400 kalorii, co przekłada się na niemal 35 minut ciężkiego treningu za pomocą orbitreka. Prawdopodobnie nie chcielibyśmy zaprzepaścić czasu spędzonego na treningu kardio w tak banalny sposób. Dobrym nawykiem jest dodanie do naszej diety owoców i warzyw. Mają one mnóstwo błonnika, który wypełni nasz żołądek i znacznie zredukuje uczucie głodu między posiłkami. Dodatkowo porcja białka i warzyw z owocami to absolutna podstawa w diecie.