Według najnowszych wytycznych dotyczących zdrowia i sportu powinniśmy wykonywać przynajmniej 160 minut ćwiczeń aerobowych w ciągu jednego tygodnia. Aktywność ta dotyczy umiarkowanego treningu. Jednakże wiedza na ten temat jest jednym, a przeniesienie jej do codziennej rutyny, to zupełnie inna kwestia. W jaki sposób możemy znaleźć czas na regularne ćwiczenia aerobowe w dobie koronawirusa? Odpowiedzią na to pytanie jest bieżnia. Bieżnia to sprzęt, który umożliwi nam szybki marsz, który wyciśnie z nas pot lub nawet jogging bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki bieżni, która każdego dnia będzie czekała na nas w salonie, nie mamy wymówki związanej z tym, że nie chce nam się wyjść z domu, aby pobiegać w trakcie deszczowej pogody. Bieżnia pozwoli nam bez większego kłopotu zadbać o przynajmniej 20 minut aerobów dziennie, gdy tylko mamy na to ochotę. Co jednak przemawia za tym, aby zainwestować właśnie w to urządzenie do ćwiczeń kardio?

 

  • Bieżnia to prosty w użyciu sprzęt
  • Bieżnia umożliwia śledzenie progresu treningowego
  • Przyczynia się do utraty tkanki tłuszczowej i promuje zdrowy tryb życia

 

Bieżnia to prosty w użyciu sprzęt

To jak prostym w użyciu sprzętem są bieżnie, z całą pewnością stanowi ogromną zaletę, na którą warto zwrócić uwagę podczas wyboru urządzeń do treningu kardio. Dzięki bieżni możemy wykonać intensywny trening w domu bez uprzedniego przygotowywania się. Wystarczy wybrać program treningowy, który nas interesuje i możemy zaczynać. Bieżnie należą do jednych z najbardziej rozchwytywanych sprzętów treningowych na rynku. Co zatem sprawia, że tak wiele osób po nie sięga? Nie tylko prostota tego urządzenia przemawia za zakupem. Bieżnia zapewnia nam fizyczne bezpieczeństwo podczas treningu. Powierzchnia treningowa jest prosta i najczęściej wykonana z antypoślizgowej podkładki, dzięki czemu nie potkniemy się, gdy będziemy trenować. Sprzęt ten oferuje nam możliwość ćwiczeń bez względu na porę roku, pogodę oraz uchroni nas przed wzrokiem gapiów w trakcie biegana. Dodatkowo bieżnia nie sprawia nam trudności związanych z jej przechowywaniem. Producenci dokładają dziś ogromnych starań co do tego, aby ich urządzenia wyglądały atrakcyjnie. Po zakupie bieżni możemy bez problemu trzymać ją w widocznym miejscu. Niektóre z modeli oferują też możliwość złożenia ekwipunku, co pozwala na łatwe przenoszenie bieżni między szafą i miejscem treningu.

 

Bieżnia umożliwia śledzenie progresu treningowego

Jeżeli bieżnia ma wbudowany cyfrowy monitor, istnieje duże prawdopodobieństwo dotyczące tego, że producent wyposażył swój sprzęt w gotowe programy treningowe, które poprowadzą użytkownika przez ćwiczenia. Treningi na bieżni zazwyczaj dotyczą zmiany pochylenia biegu oraz dobierania odpowiedniej prędkości. Przykładem bardzo często wykorzystywanych wbudowanych treningów są interwały. Programy treningowe to niezwykle pożądanym dodatkiem, ponieważ sprawiają, że ćwiczenia są o wiele przyjemniejsze. Za sprawą programów treningowych użytkownicy bieżni chętniej wykonują ćwiczenia, co przekłada się na więcej czasu poświęconego treningom aerobowym. Dodatkowo warto mieć na uwadze to, że większość bieżni umożliwia nam projektowanie własnych programów treningowych. Taka opcja pozwala nam dopasować aktywność fizyczną do indywidualnych preferencji.

 

Przyczynia się do utraty tkanki tłuszczowej i promuje zdrowy tryb życia

Nie możemy pominąć tego, że regularne korzystanie z bieżni przyczyni się do wyszczuplenia naszej sylwetki. Intensywny trening tylko przez 30 minut pozwoli spalić nawet do 300 kalorii. Każda osoba, która połączy treningi kardio ze zdrowym trybem odżywiania, zauważy poprawę swojej sylwetki w mgnieniu oka. Bieżnia jest też jednym ze sprzętów treningowych przyczyniających się do poprawy wydolności sercowo-naczyniowej. Jeżeli szukasz sposobu nie tylko na to, aby zrzucić nieco tkanki tłuszczowej, ale także poprawić swój stan zdrowia, pamiętaj, że za każdym razem, gdy wykonasz trening na bieżni, wzmacniasz swoje serce. Niewiele osób zwraca na to uwagę, jednak ćwiczenia aerobowe za pośrednictwem bieżni to także wspaniała metoda na obniżenie poziomu cholesterolu. Bieżnia oferuje nam proste i co najważniejsze skuteczne metody na poprawę swojego zdrowia. Możemy rozpocząć trening zawsze, gdy znajdziemy 20 lub nawet 15 minut wolnego czasu. Jedno urządzenie pozwoli nam wykonać różnorodne treningi w zaciszu domowym o dowolnej porze dnia. Pamiętaj też o tym, że bieganie lub chodzenie na bieżni wcale nie musi być nudne. Obejrzyj swój ulubiony serial w trakcie porannych ćwiczeń lub posłuchaj muzyki, a twój dwudziestominutowy trening minie w okamgnieniu.